Onderzoek: Inzicht In De Telecom Markt

sim-only-vs-abonnementZoals elk jaar doet de website SmartphoneKopen.net onderzoek naar het aankoopgedrag van consumenten rondom mobiele telefonie. Uit vorig onderzoek bleek dat de consument vaker voor een smartphone abonnement koos en steeds minder voor een sim-only. In het eerste halfjaar van 2014 was dezelfde trendlijn terug te vinden.

Uit het onderzoek van SmartphoneKopen.net bleek dat maar liefst 44% van de ondervraagden koos voor een smartphone abonnement. 37% van dit percentage was tevreden over het huidige abonnement en heeft deze dus verlengd. De overige 7% bestond uit overstappers vanaf sim only abonnementen en vanaf prepaid kaarten. Maar liefst 5% stapte over van sim-only naar een smartphone abonnement en gaven als reden geen geld voor een losse dure smartphone te hebben en wenst deze dus bij het abonnement te ontvangen. De laatste 2% stapt over van een prepaid kaart naar een telefoon met de reden niet continu de moeite te willen nemen om de prepaid kaart op te waarderen.

Verwachting voor de tweede helft van 2014
Omdat ook in het eerste half jaar exact dezelfde trendlijn is doorgezet van eerdere onderzoeken verwachten wij in de tweede helft van 2014 geen of weinig veranderingen in deze trendlijn. We krijgen een steeds helderder beeld van hoe de telefonie markt in elkaar steekt. Op basis hiervan kunnen we een goede voorspelling doen voor de komende periodes. De verwachting is wel dat op lange termijn het aantal sim-only gebruikers weer zal stijgen, we zien namelijk vooral als redeneringen dat ze geen geld hebben voor dure losse aankopen en massaal gaan voor constante uitgaven. Hierdoor weet je als consument wat je maandelijks kunt missen. Op lange termijn zal de economie zich herstellen en zal er dus extra geld vrij komen voor dit soort aankopen.

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.