Teruggaveverzoek In-app-aankopen Nu Mogelijk

Google Play StoreGoogle heeft in de Play Store de mogelijkheid toegevoegd om in-app-aankopen volledige of gedeeltelijke terug te vragen wanneer de gebruiker niet tevreden is. De nieuwe optie is mogelijk gemaakt voor ontwikkelaars in de developers-console van Google.

In het verleden was het al mogelijk om geld terug te vragen na een aankoop in de Play Store. Je had hiervoor 15 minuten bedenktijd, wat later werd gewijzigd naar twee uur en momenteel zelfs op 48 uur staat. Kortom genoeg tijd om te kijken of een app wel of niet bevalt. Na 48 uur kun je nog steeds een vergoeding aanvragen, maar dan mag de ontwikkelaar zelf bepalen of ze je geld wel of niet teruggeven.

In de ontwikkelaars-console is nu een optie toegevoegd die ontwikkelaars de keuze geeft een gedeelte of het volledige bedrag bij in-app-aankopen terug te geven wanneer de gebruiker hierom vraagt. Voorheen konden ontwikkelaars, als ze daar persoonlijk de moeite voor wilden doen, geld van in-app aankopen wel teruggeven, maar het proces van deze teruggave wordt door de nieuwe optie een stuk eenvoudiger en sneller.

De nieuwe optie komt wel met een aantal beperkingen. Zo moeten aankopen gedaan zijn na maart 2018 om van de service gebruik te kunnen maken. De ontwikkelaar is tot niets verplicht en er is geen handige knop om een teruggaveverzoek te starten. Je zult dus op de normale wijze contact moeten opnemen met de ontwikkelaar.

via [AW]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.