Vodafone, Ziggo en Samsung Slechtste Klachtenoplossers

Samsung VodafoneDoor de website Klacht.nl is een rapport naar buiten gebracht waaruit kan worden opgemaakt dat Nederlanders het vaakst klagen over aanbieders van mobiele telefonie. Vodafone, Ziggo en Samsung zouden het slechts zijn in het oplossen van klachten.

Het afgelopen jaar zijn er 100.000 klachten verzameld op de website klacht.nl. 4 procent van deze klachten gaan over mobiele telefonie. Vodafone kreeg met een totaal van 1300 de meeste klachten, gevolgd door Tele2 “454”, KPN “451” en Telfort “393”.

Van de telecom bedrijven is Vodafone het slechts in afhandelen van klachten. Zo zou het bedrijf volgens klacht.nl slechts 4 procent van de problemen oplossen. Vodafone laat wel weten dat het bedrijf al sinds april niet meer samenwerkt met klacht.nl. Vodafone lost problemen het liefst op via eigen kanalen zoals Facebook, Twitter, het Vodafone forum of een elektronisch formulier.

Ook Samsung en Ziggo zijn niet goed in het oplossen van klachten. Zo heeft Samsung een oplospercentage van 16 procent en Ziggo een oplospercentage van 0 procent. Ook Media Markt, ProAssist, Apple, EA Games en Facebook hebben volgens klacht.nl een oplospercentage van 0 procent. Dit lijkt ons erg onwaarschijnlijk en wij vragen ons dan ook af hoe betrouwbaar deze informatie is.

Bedrijven die het wel goed doen zijn Youfone, Caiway, NS, Philips, Oxxio/Nuon/Essent, Bol.com en BCC.

bron [techzine]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.