Galaxy Tab 2 Email-App Onbruikbaar Na Android 4.2.2 Update [update]

GALAXY-Tab-2-email-app-onbruikbaar
Na de laatste update van de Galaxy Tab 2, naar Android 4.2.2 klagen een groot aantal gebruikers over het feit dat de standaard e-mailapp van de Galaxy Tab 2 10.1 direct na het opstarten stopt met werken en crasht. Niks lijkt te helpen, zelfs het opnieuw installeren van de email app helpt niet.

Het probleem lijkt alleen voor te komen bij de laatste update van Android dat sinds 19 november beschikbaar is. Tablets Magazine zegt Samsung op de hoogte te hebben gebracht maar nog geen reactie te hebben ontvangen van het bedrijf.

De nieuwste modellen van de Galaxy Tab die standaard geleverd worden met Android 4.2.2 hebben geen problemen met de email app. Zijn jullie al tegen dit probleem opgelopen sinds de laatste update?

Oplossing:

Ga naar de Instellingen > applicatiebeheer, en kies de email-app ( staat in de kolom bij alles/4e kolom). Klik op Gegevens leegmaken, Buffer wissen en als laatste op de knop Gedwongen stoppen. Voeg je account opnieuw toe en alles moet nu weer werken.

Bedankt voor de oplossing Henk en Frank.

Reactie en Advies Samsung Nederland:

Anne ter Braak, PR Manager Samsung Nederland heeft ons laten weten dat gebruikers binnenkort een nieuwe software-update kunnen downloaden die dit probleem verhelpt. Zodra deze software-update beschikbaar is, ontvangen zij een notificatie op de GALAXY Tab 2 10.1.

Gebruikers kunnen er voor kiezen om niet op de software-update te wachten, maar het probleem direct zelf te verhelpen door de e-mailapplicatie te resetten. Let op: de gebruiker wist met deze oplossing de gegevens op het lokale e-mailaccount, maar niet de informatie die op de e-mailserver staat.  We adviseren daarom om van tevoren een back up te maken. Hieronder tref je de stap-voor-stap uitleg daarvoor aan.

* Gebruikers die de software-update nog niet hebben gedownload, adviseren wij dat nu niet te doen, maar te wachten tot wij een nieuwe software-update aanbieden.

Stappenplan om een back-up te maken van het lokale e-mailaccount

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer ‘back up maken en terugzetten’
  • Vink ‘back up mijn gegevens’ aan
  • Selecteer ‘back up van het account’ en selecteer het account waarvan een back up gemaakt moet worden

Stappenplan om de standaard e-mailapplicatie te resetten

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer applicatiebeheer
  • Scroll in het rechtermenu naar rechts tot op het menu ‘alles’
  • Scroll naar beneden naar de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer ‘buffer leegmaken’
  • Selecteer ‘gegevens wissen’
  • Selecteer ‘gedwongen stoppen’

De e-mailapplicatie is nu gereset. U start de e-mailapplicatie op en kunt uw e-mailaccount opnieuw instellen.

via [nutech]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

45 Reacties

  1. WebChar schreef:

    Gelukkig heb ik nog een ‘echte’ PC anders zou ik dit bericht niet meer kunnen verzenden. De E-mail bij Samsung Tab werkt dus niet meer. Ik denk een andere App te gaan zoeken vond het toch al een beetje miserabel geheel.

  2. M.C.KOPIJN schreef:

    Hoi Web char.
    Mij overkwam dat gister ook, kon geen e-mail ontvangen.
    Ben naar een computer winkel op de Ceintuurbaan in Amsterdam geweest Naam http://www.pcrider.nl en die heeft mij fantastisch geholpen en ik geef je de volgende tip!
    Ga naar Google typ daar in “Problemen e-mail app galaxy tab 2” ben je op de antwoorden site, tik dan het eerste antwoord aan en daar komt de oplossing!!!
    Ik heb weer mail op mijn tablet!!

    Gr.

  3. Eddy schreef:

    Mijn g-mail werkt ook niet meer.
    Deze stopte tijdens het opnieuw instellen ervan.
    Kreeg de melding: E-mail is gestopt.

  4. Henk schreef:

    Waardeloze update . Na 2x installeren eindelijk de boel weer werkend. Systeem vreet geheugen en is ontzettend traag geworden . Diverse toetsen zijn verplaatst. Terug toets zit nu links. Screenshot toets in weg. Taakbalk zit nu bovenaan en is lastig te openen. Update is 3x niks. Verwijderen lukt niet

    • Roger schreef:

      Heb hier dezelfde problemen. Snap uberhaupt niet dat een fabrikant dit zo maar kan “opdringen” aan zijn klanten. Nu maar afwachten of dit snel verholpen kan worden. Anders toch maar overstappen naar Ipad. Jammer maar helaas.

  5. a halters schreef:

    Hallo,
    Ook de nieuwe update geinstalleerd en ook geen e-mail.
    Heb hierdoor een groot probleem.
    Gaat Samsung hier niets aan doen,dan gaan we dit landelijk publiceren,dat
    het niet verstandig is om een samsung tablet te kopen met zo,n service.
    Ik hoop dat dit probleem snel verholpen word,zodat de mensen weer snel
    Kunnen mailen en geen aktie te hoeven ondernemen.
    M.vr.gr.

  6. Frank schreef:

    Hallo, Ik heb ook dit probleem ook gehad, maar er is een oplossing ga dan naar http://www.tabletsmagazine.nl/2013/11/problemen-e-mail-app-galaxy-tab-2-10-1-na-android-4-2-2-update/
    Maar je moet wel alles zo opvlogen anders werkt het niet.
    M.v.gr

  7. J.Kats schreef:

    Hallo, ik heb ook de update geinstalleerd maar nergens last van. Je zou de tablet kunnen resetten 10 seconden uit/aan knop indrukken. Of anders terug naar fabrieksinstellingen. Maar wel van tevoren een backup van je gegevens maken. Dan zou tie normaal gesproken weer moeten doen.
    MVG

  8. Ben .B. schreef:

    Het wordt tijd dat fabrikanten van computers, tablets eerst informatie verschaffen over een update en de gebruiker de mogelijkheid bieden daarvan af te zien. Elke vernieuwing is lang niet altijd een vebetering zoals we hier zien

  9. Tineke schreef:

    Super bedankt Henk, mailen lukt me nu gelukkig weer!

  10. Dianne schreef:

    Uuuuhm, misschien een domme vraag: ik heb alle stappen uitgevoerd, maar hoe voeg ik nu opnieuw mijn account toe? Ik hoor graag van jullie.

    • Jurgen Bastiaansen schreef:

      App opnieuw openen, als je gevend succesvol gewist zijn vraagt hij je nu in het eerste scherm om een account toe te voegen. Hier het betreffende email adres en bijbehorend wachtwoord invullen.

  11. Marcela schreef:

    Ben zo blij, alles doet het weer, bedankt voor jullie oplossing. Ik ben beginner en dacht, dat het mijn schuld was.

  12. Jan W. schreef:

    Advies Henk opgevolgd. Pico!

  13. Mariet schreef:

    De email app wordt bij mij niet weergegeven.

  14. mul schreef:

    Henk, onder applicatiebeheer staat bij mij niet de android eigen email app, maar alleen de gedownloade apps. Hoe kan ik het dan doen..?

  15. Bas schreef:

    Ik heb alle instructies zoals op meerdere plaatsen uitgelegd opgevolgd, maar dat werkt nket domweg omdat de knoppen als gegevens wissen, buffer leegmaken en gedwongen stoppen allemaal inactief zijn.

    de bug is zo agresief dat ik elke 5 sec de foutmelding krijg waarbij het scherm inactief wordt.
    Heb spijt dat ik niet voor de ipad ben gegaan, als verstokt macgebruiker…ga ik alsnog kopen!

  16. Wim B schreef:

    Beste mensen alles wat jullie opgeven heb ik geprobeerd maar het werkt niet.
    ik kan mijn mail adres niet invoeren want dan krijg ik de melding dat die al in gebruik is

  17. nathalie schreef:

    Weet iemand hoe je screenprints moet maken? Die toets is weg..

  18. Albien schreef:

    Ook wat gesukkeld. Best eerst eens rebooten, en dan alles wat Henk zegt opvolgen. Dan is me dit ook gelukt. Gewoon accounts wissen zonder buffer te wissen lost het probleem namelijk niet op. Vermoedelijk zit er iets in de buffer van vroeger waar de huidige app niet tegen kan…

  19. peter schreef:

    Wat ben ik blij dat ik auto update uit heb staan. Werk nog gewoon met de 4.1 en alles staat zoals il wil beneden.

  20. hai schreef:

    De gegeven oplossing werkt ook bij mij niet. Ook niet met een reboot ertussen!

  21. hubeerke schreef:

    bedankt voor bovenstaande instructies. alleen accounts backuppen wilde niet lukken.
    Heb alles ( handmatig) ingesteld.
    werkt allemaal weer prima. zelfs geluid bij binnenkomst van mail, wat eerder niet aan de praat te krijgen was.
    groet
    hubeerke

  22. Snorkel schreef:

    Heerlijk, ik kan mijn mail weer lezen op mijn tablet. Vandaag de nieuwste versie van Samsung geinstalleerd en nu werkt alles weer. Volgens mij ook weer op oorspronkelijke snelheid.

  23. Ina schreef:

    Ik heb een Samsung Galaxy tab 10.1 en was er erg tevreden mee. Maar sinds een paar weken schieten een aantal van mijn apps steeds terug naar het bureaublad. Gedownloade spelletjes, mail, facebook…… ik word er gek van. Hoe is dit op te lossen?

  24. pascale schreef:

    Hoe komt dat na de update verschillende apps niet meer werken? Helderheid van scherm dooft automatisch als mijn batterij op 15% komt te staan en kan deze niet meer helder zetten, wat vroeger wel kon! Ik haat al die updates!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.