Freshback Media beschrijft de invloed van de AVG

Algemene-Verordening-GegevensbeschermingSinds 25 mei 2018 is in de gehele Europese unie de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming van kracht. Deze wet is beter bekend onder de naam AVG. Met deze wet zijn er een aantal scherpe regels bijgekomen voor bedrijven die persoonsgegevens verwerken. Het doel van deze wet is om consumenten beter te beschermen op het gebied van privacyregelgeving en persoonsgegevens.

Leadgeneratie bedrijven

Steeds meer bedrijven stellen duidelijke doelstellingen op voor het generen van leads. Het uitbesteden van leadgeneratie wordt onder bedrijven daarmee steeds populairder. Freshback Media uit Amstelveen is een expert op het gebied van leadgeneratie. Dit bedrijf heeft elke dag te maken met de gevolgen van de invoering van de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming. De belangrijkste gevolgen voor bedrijven die actief zijn in leadgeneratie zijn:

1. Alle verwerkingsprocessen moeten worden gedocumenteerd

Een belangrijk onderdeel van de wet is dat de leadgeneratie bedrijven moeten aantonen hoe de gegevens zijn verkregen. Het is daarom erg belangrijk dat je bij een eventuele controle op een overzichtelijke manier kan aantonen hoe gegevens zijn verkregen en dat deze methode aan de wet voldoet.

2. Alleen gegevens verwerken die echt nodig zijn

Vroeger gebeurde het vaak dat er bij leadgeneratie meer gegevens werden opgeslagen dan dat er nodig waren. Deze gegevens waren in de toekomst misschien weer te gebruiken, voor bijvoorbeeld andere leads en klanten. Door het invoeren van de AVG is het belangrijk geworden om goed te kijken naar welke je echt nodig hebt, om je doelen te behalen.

3. Transparantie zorgt voor succes

Binnen de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming is transparantie één van de belangrijkste onderdelen. Je moet duidelijk kunnen aangeven en kunnen verklaren wat je met de persoonsgegevens gaat doen, maar ook zeker hoe je aan de gegevens komt. Het is ook belangrijk om open en eerlijk te zijn over hoe lang je de gegevens gaat bewaren.

4. Gegevens moeten op verzoek worden verwijderd

Voordat de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming van kracht was, hoefde leadgeneratie bedrijven niet te voldoen aan verzoeken om persoonsgegevens te verwijderen. Met de AVG-wet is dit anders, gegevens moeten op verzoek worden verwijderd.

5. Zorg voor voldoende kennis bij het personeel

Het is belangrijk dat het personeel op de hoogte is van de regels omtrent het generen van leads. Personeel moet zich bewust zijn dat ze te maken hebben met gevoelige informatie. Dit kan je realiseren door bijvoorbeeld goede trainingen te geven en het delen van ervaringen.

Bij Freshback Media begint deze bewustwording al bij het werven van personeel, via bijvoorbeeld een platform als Glassdoor.

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.