Accu Problemen Android 4.3 op Galaxy S3 Oplossen

samsung-galaxy-s3-battery
Sinds de lancering van Android 4.3 voor de Galaxy S3 “en Galaxy Note 2” krijgen wij heel veel meldingen binnen van gebruikers die klagen over een snel leeg lopende accu. Wij hebben hier geen “complete” oplossing voor, maar met de onderstaande tips zal het accu verbruik op de deze toestellen wel aanzienlijk moeten verbeteren.

1. Allereerst is er een nieuwe functie toegevoegd aan Android Jelly Bean dat erg veel energie verbruikt. De functie “scannen altijd beschikbaar” zorgt er voor dat Wifi altijd actief is zodat Google kan bepalen op welke locatie u zich momenteel bevind. Op deze manier hoeft het toestel geen GPS te gebruiken voor locatie bepalingen. Deze functie kan worden uitgeschakeld via “instellingen > Wifi > Geavanceerd” hier kan je “Scannen altijd beschikbaar” uit vinken.

2. Net als Wifi is GPS iets wat veel stroom verbruikt. Google Maps gebruikt de GPS voor locatie-instellingen en kan ook simpel worden uitgeschakeld via “instellingen > Google locatie-instellingen > Toegang tot locatie”. Ook is het mogelijk om GPS helemaal uit te zetten via het instellingen menu of via het notificatie menu dat kan worden geopend door een vinger vanaf de bovenkant van het scherm naar het onderkant van het scherm te slepen.

3. Als laatste kan je checken welke applicaties op je toestel veel energie verbruiken. Zo zijn er veel applicaties, waaronder applicaties van Samsung, die je eigenlijk nooit gebruikt maar wel op de achtergrond blijven draaien. Dit kan je checken via “Instellingen > Apps > Actief/Wordt uitgevoerd“. Dit toont een lijst met allemaal applicaties dat op dit moment actief zijn. Door op de applicatie te klikken krijg je de keuze om de applicatie te stoppen.

4. Een laatste optie is het vervangen van de batterij. De batterij van je telefoon verliest na enkele jaren namelijk langzaam de capaciteit. Het vervangen van een S3 batterij is heel eenvoudig Wij adviseren wel een originele batterij te kopen. Een nieuwe batterij kost € 14.95 bij GSMbatterij.nl.

Hebben jullie nog meer tips, dan horen wij dat graag in een reactie hieronder.

Tips via [androidplanet]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

87 Reacties

  1. Ron schreef:

    Thanks voor the tips, ik zelf doe altijd voordat ik van huis weg ga wifi en mobiele gegevens uit, en heb de spaarstand en automatische helderheid aan staan als ik niet actief met de telefoon bezig ben.
    verder hou ik vaak de thuis knop ingedrukt om in het menu van laatst gebruikte apps te komen waar ik dan alle apps uit het ram geheugen haal en dan ook nog even via de tab ram geheugen zelfde menu, om actieve apps te beindigen.

  2. Eric schreef:

    Idd, battery-“life” valt helaas weer tegen, dit was nu de voorlaatste 4.1.2 update ook zo, wat voor mij werkte was een, harde reset uitvoeren en het gehele zaakje + de nieuwe update..weer..opnieuw installeren..en daar wordt ik nou niet, bepaald..echt vrolijk van..maar goed daarna was mijn, accu duur wel aanzienlijk verbeterd !

  3. Boris schreef:

    Op mijn S3 had ik na 4.3 ook last van een korte levensduur van een batterijlading. Ik heb de cachepartitie geleegd en dat heeft bij mij geholpen.

    Je cache legen doe je als volgt:
    – S3 uitschakelen
    – Een paar seconden wachten
    – Gelijktijdig de volgende knoppen indrukken : volume omhoog, home en aan-uit-knop.
    – Als de telefoon aangaat laat dan de aan-uit-knop los
    – Wanneer het scherm aangaat (Samsung logo) laat dan alle knoppen los.
    – Navigeer nu in het menu dat verschijnt naar beneden en kies voor “wipe cache”
    – Hierna kiezen voor “reboot system”

    • Chantal schreef:

      Als ik mijn cache leeghaal, en die reboot uitvoer, ben ik dan alles kwijt van mijn telefoon? ( is dit een terug naar fabrieksinstellingen)?

      • Boris schreef:

        @Chantal;
        Nee, alles blijft behouden. Je raakt geen instellingen of gegevens kwijt. Je verwijdert hiermee alleen het cachegeheugen van de programma’s.

    • sandra schreef:

      Ik kan helaas alleen kiezen om mijn pincode in te voeren

      • Boris schreef:

        Ik denk dat je dan niet de juiste knoppen ingedrukt houdt.

        – Eerst de telefoon uitschakelen
        – De homebutton indrukken
        – Volume omhoog indrukken
        – Aan-uit-knop indrukken, wachten tot de telefoon inschakelt en de aanknop loslaten (maar de andere twee ingedrukt houden).

        Als het logo verschijnt de overige knoppen loslaten. Als je het goed doet krijg je een menu. In dat menu kan je navigeren met volume omhoog en omlaag. De selectie bevestigen doe je met de aan-uitknop.

    • Wim schreef:

      Prima suggestie Boris. Heb je tip overgenomen en uitgevoerd. significante verbetering van de levensduur accu. Opladen gaat nu ook sneller.

    • Adri schreef:

      Boris,
      geweldige tip. Kwam via, via hier terecht ivm met melding op mijn S3 om de paar minuten uw internetverbinding is onstabiel. Ook was mijn accu een ramp.
      Na dat van jouw gelezen te hebben, heb ik de instructie gevolgd en meteen gelukt.
      Nu ik kan je verzekeren, ik herken mijn eigen S3 niet meer terug. Geen meldingen meer en een vele betere accu.
      Chapeu Boris.
      Thanx voor deze goeie tip.
      Adri

    • Annemieke schreef:

      Boris ik probeer het steeds maar lukt niet ik krijg steeds bij roboot een fout melding kan je me helpen

  4. Jurgen schreef:

    Nog steeds geen update ontvangen…

  5. suus schreef:

    Heb gister de update binnen gehad maar nu doet mij telefoon helemaal niks meer
    Hij geeft aan dat mijn batterij leeg is terwijl die nog 80% is ( gecheckt in de telefoon van mijn zoon) HELP HELP HELP, het zal toch niet zo zijn dat mijn telefoon nu onbruikbaar is door een update die samsung mij stuurt

  6. Eric schreef:

    @Boris ,bedankt voor de tip die ik net heb uitgevoerd maar volgens mij is deze wat omslachtige methode precies, hetzelfde als ipv het toestel uit te schakelen dmv de aan/uit knop om dan te kiezen voor de functie, opnieuw opstarten. Dit is in feite een, softe reboot en men verwijdert dan ook, cachegeheugen van programma,s en dergelijke. Zelf pas ik dit zo,n 1 x per week toe.

    • Boris schreef:

      @Eric;

      Is dat zo? Weer wat geleerd dan 🙂
      Dankje.

    • Lien schreef:

      Dat opnieuw opstarten werkte bij mij niet. Ik heb versie 4.1.3 van Android en had hetzelfde probleem met de batterij. Die was 23% opgeladen toen ik dat heropstarten via de aan/uit knop, de volumeknop en de homeknop probeerde. De S3 opnieuw gestart en ineens was de batterij 88% vol.
      Ik hoop dat de problemen nu wel van de baan zijn (heb dit net gedaan dus afwachten).
      Wel jammer dat mijn eerste probeersel was om de GSM te resetten. Ik had wel een back-up van alles gemaakt en SD card eruitgedaan, maar mijn berichten ben ik nu wel kwijt :(. Niets levensbelangrijks, maar vind het wel jammer.
      Enorm bedankt voor de tip om het cachegeheugen te verwijderen (met de knoppen). Ik had al bijna een nieuwe batterij gekocht en dat had toch niets uitgemaakt. En ik hoop echt dat het is opgelost, want zaterdag ga ik naar een concert 🙂

      • Lien schreef:

        Mijn euforie was blijkbaar iets te vroeg. Hij is nog regelmatig uitgevallen (bv als ik de flits aanzet en niet gebruik) en hij geeft niet het correcte percentage van de batterij weer.
        Vanmorgen was hij opgeladen tot 100% en vanmiddag (zonder overdreven gebruik) weer leeg.
        Morgen eens naar de winkel gaan. Hopelijk hebben zij een oplossing, maar ik hoop eigenlijk vooral dat Samsung snel een nieuwe update maakt en dat ons laat weten (vooral dat) zodat de problemen van de baan zijn.

  7. Boris schreef:

    @Eric

    Toch maar even wat opgezocht. Ik denk niet dat het hetzelfde is hoor. Ik denk niet dat de partitie van de programma-cache wordt gewist tijdens het opnieuw starten van het apparaat.

    Als ik mijn S3 opnieuw opstart dan is de cache van mijn apps niet geleegd als ik voor en na herstart kijk bij de app-info via instellingen. De cache blijft gelijk qua grootte. De tijdelijke bestanden zijn dan niet gewist. Ik denk dus dat het opnieuw starten niet hetzelfde resultaat geeft.

  8. Eslin schreef:

    Nou ik heb nog nooit zo vaak een telefoon moeten opladen als de s3 ik vind gewoon dat Samsung aan iedereen die dit probleem hebben een beter batterij moeten sturen en de oude inleveren dan is het opgelost in plaats van je moet dit en dat uitzetten onzin toen ik de s1 en daarna de s2 had
    hwb ik dit probleem nooit gehad

    • Marjolijn schreef:

      een nieuwe batterij is de oplossing bij mij ook niet, heb alles al gedaan van een reset naar cache legen via de home, aan/uit en volume knop. Niets heeft geholpen. Mijn toestel laat in 8 uur niet verder op dan 80%. Ik heb de nieuwste update gekregen en toen begon de ellende.

  9. hanneke schreef:

    Oh wat een ergernis, die nieuwe update….
    – Hoe kan ik nu woorden toevoegen of verwijderen aan het woordenboek?
    – Hij vindt mijn eigen wifi thuis ineens te zwak en verbindt dus niet. Dan ‘vindt’ hij ineens nieuwe wifi, (dezelfde) enz… Zo gaat de accu snel leeg! ”

    • Nico schreef:

      Om te voorkomen dat je S3 de data verbinding gebruikt ipv de wifi (vanwege wifi te zwak melding) pas je het volgende aan:
      – menu knop (links onder) –> Instellingen
      – wifi
      – menu knop –> geavanceerd
      – “Autom netwerkwissel” uit vinken

  10. Bart schreef:

    Die nieuwe update is toch wel erg irritant.

    sinds de update:
    – haalt hij geen emails automatisch meer op. Moet ze handmatig ophalen
    – Accu super snel leeg.
    – Foto’s kunnen niet meer inzoomen(in deze stand kan niet worden ingezoomd)
    – En de wifi is ruk, verliest steeds ze connectie.

    Ik zeg iemand oplossingen?

  11. Eric schreef:

    @Boris, thanks voor deze info !

  12. larissa schreef:

    Nou ik heb echt alles uit staan en een derde nieuwe batterij zit er in en hoppa alweer wordt die leeg gezogen. Zometeen maar weer naar de winkel want heb ook al een hard reset gehad.

  13. Gerben schreef:

    Wat een ellende die nieuwe update. Sinds 4.3 gaat mijn batterij nog maar een uurtje of vier mee…. of ik nu bel of niet maakt niet uit. Ik heb niets aan staan; geen gps, geen wifi etc.

    Iemand nog een suggestie?

  14. belinda schreef:

    Ik kijk zojuist naar mijn batterij verbruik. Gisteravond 100% vol. nu zojuist leeg. Ik heb er niets mee gedaan, echter gsm geeft aan dat ik 62% verbruik aan exchange services….

  15. Bjørn schreef:

    Om het cache geheugen snel te legen maak ik gebruik van de gratis app AVG Cleaner. Het lijkt er op dat die doet wat die moet doen. Iemand anders ervaringen ?
    En inderdaad er g irritant dat hij voortdurend mijn WIFI verbinding verbreekt omdat de verbinding te slecht zou zijn. Hopelijk opgelost door het vinkje weg te halen bij auto wisselen van netwerken. We will see, niet alle vernieuwingen zijn ook verbeteringen :-).

  16. Eric schreef:

    Bij mij hielp het om de exchange server te versten van push naar 15 minuten.

  17. john schreef:

    Wat bij mij helpt:

    Een factory reset (backup!!!!)
    Verder geen updates van samsung of google+
    Google maps en zoveel mogelijk de Samsung en google zooi uitschakelen. Geen updates accepteren tot een fatsoenlijke update uit is.

    ik gebruik wackelock detector om te kijken wat de telefoon uit zijn slaapstand houd.

    ik doe nu zeker 1.5 dag met 1 accu

    • nissa schreef:

      heey @john als je dit doet (een factory reset), wat gebeurd er met je gegevens zoals muziek, foto’s, contacten enzovoort? hoe moet ik dat voorkomen dat die dat ook niet wist. hoe maak je daarvaan een backup???

  18. loes schreef:

    erg bedankt. ik ga kijken of dat van boris werkt. ik ben erg teleurgesteld in de mobiel. ik had niet verwacht dat de batterij zo snel leeg ging… erg slecht van samsung. zelfs de batterij van mn oude samsung galaxy ace ging nog langer mee… triest …

  19. Diana schreef:

    Kan iemand mij helpen?
    Ik kan niet meer via de mobiele gegevens emails ophalen, alleen met wifi.
    Wat kan ik hier aan doen? en hoe kan dit tevens automatisch?

  20. Astrid schreef:

    Ik heb sinds zes dagen de galaxy 3, tweede toestel al omdat de batterij ineens leeg is, zo is ie driekwart vol en vier uur later helemaal leeg.
    Ik doe er niks mee, heb geen app of internet erop, alles staat uit, wifi, gps ook..

    Erg irritant alstie midden in de nacht uit gaat als je je wekker erop hebt zitten of als je overdag ’s ochtends met volle batterij van huis gaat en je phone opeens uit is en je niet kan bellen of sms’en..:-(

  21. Niels schreef:

    Hallo,

    Ik heb een probleem met mij galaxy S3. Ik krijg de hele dag door om de 2 min een automatisch sms bericht waar in staat ”power problem”. Ik heb een hard reset uitgevoerd en de batterij vervangen maar ik blijf al die stalk sms berichten binnen krijgen. Het nummer toevoegen aan de spam heeft ook geen effect gehad.. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing?

    Alvast bedankt!

    Niels

  22. DesireeJ schreef:

    Heb ook sinds laatste update alleen maar problemen met de samsung s3 mini … op moment doet ie helemaal niks meer. Eerst nog wel als kabel aan de gsm liet, maar ook dat is inmiddels voorbij. Batterij boven 80% en ff foto maken, email lezen of bellen en weg valt ie en blijft maar proberen opnieuw op te starten. Heel vervelend! Ga de adviezen van hierboven maar eens proberen.

  23. Dylan schreef:

    Hallo,
    Telkens als ik men galaxy s3mini wil opladen komt er op Info: Batterij verwijderd… en laad niet op,heb al een andere batterij gekocht, maar dat blijft hetzelfde. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
    alvast bedankt

  24. Nina schreef:

    Hoi allemaal,
    Ik heb ook een Samsung S3
    Het probleempje dat jullie hebben met een snelle lege accu heb ik dus ook.
    Maar daarnaast heb ik nog een probleem.
    Er komt min. 2x per dag verticale rode strepen op mijn scherm. Ik zie dan ook rechts bovenin een rondje met een streep er door heen. Ik schrok er enorm van de eerste keer.
    Na de strepen valt het toestel uit en moet ik hem opnieuw aanzetten. Wat ik dan merk is dat mijn toestel dan bijvoorbeeld opeens 4% ofzo is in plaats van 80 %

    Heeft iemand dit probleem ook? Of weet iemand wat er met mijn toestel aan de hand is?

    Alvast bedankt..

  25. edu schreef:

    Niet alleen de accu en wifi problemen. .. ook geen geluid of trillingen. Dat is het v grootste probleem. Kan dus niet bellen meer en alles al geprobeerd zelfs trug naar fabrieksinstellingen. Kan het toestel terug gezet worden naar 4.1.2 ?

  26. Ries schreef:

    Ik heb sinds enkel dagen precies hetzelfde probleem als die DesireeJ hierboven noemt. Batterij icoon geeft aan dat de batterij nog vol is (zelfs bij 100%) maar na het nemen van een foto of bijvoorbeeld het openen van Facebook sluit de Samsung Galaxy S3 Mini zich vanzelf af om daarna zichzelf weer op te starten. Dan komt de melding dat de batterij leeg zou zijn en sluit en start de mobiel zichzelf wederom op om dit te blijven herhalen. Ik heb contact gehad met mijn provider (Tele2) die zegt dat het toch echt door mijn batterij komt en ik dus een nieuwe moet plaatsen. Ik heb deze inmiddels besteld maar heb er weinig vertrouwen in dat dit ook echt het probleem zal op gaan lossen. Lijkt iets van een software fout, alhoewel mij opvalt dat wanneer ik mijn mobiel met snoer in het stopkontakt steek hij wel normaal functioneerd.

  27. Jo schreef:

    Deze phone-versie is gewoon zeer slecht, ga proberen inwisselen voor een andere. Heb alle hierboven beschreven suggesties gedaan en ondervind nog steeds accuproblemen en dat voor die prijs, NOOIT MEER SAMSUNG, te gek voor woorden dat je dit soort trucjes moet toepassen. In mijn mobile phones verleden is dit nog nooit voorgekomen.

  28. ben schreef:

    Nieuwste update NIET downloaden en installeren. Als je het hebt gedownload krijg je de problemen. Internet staat er helaas vol mee. Factory reset of batterij verwisselen helpt niet. De update verwijderen kan helaas niet. NIET downloaden.

  29. patrick schreef:

    hallo
    mijn Samsung Galaxy s3 was ook snel leeg , en opladen ging steeds langen duren .
    gebruik nu de oplader van mijn Samsung 7.0 tablet . en mijn accu gaat nu tussen de 36 en 40 uur mee daarvoor 16 a 18 uur . opladen is nu met 3 uur klaar , was soms 7 a 8 uur . 7
    misschien een idee voor andere, ik ben er zelf heel blij mee. veel succes

  30. Angelique schreef:

    Hier ook de problemen met mijn SGS3 ondervonden na installatie van de update in januari. Ik laad de accu op in de avond/nacht. Batterijduur was normaal anderhalve dag, en ik kon wel eens een avond/nacht zonder opladen. Na de update merkte ik vaker dat hij om 14u in de middag al leeg was, terwijl ik hem op werk nauwelijks gebruikte. Ook de problemen met onstabiele wifi, terwijl mensen met andere smartphones er geen last van leken te hebben bij mij thuis. Alle bovenstaande tips lijken voor mij niet echt te werken. Wat ik heb gedaan om het accuprobleem “op te lossen” is de app Juice Defender geïnstalleerd. Deze doet zelfs in de balanced modus heel goed zijn werk en zorgt dat wanneer je het ding niet gebruikt, er ook geen ongemerkte data verbruikt wordt of wifi aan blijft staan. Ik kan nu weer eens een avondje/nacht zonder opladen van de accu. Het is inderdaad een trucje, maar het zorgt in elk geval voor minder frustratie. Probleem met de wifi heb ik nog niet opgelost…

  31. brian schreef:

    @nina ik heb het zelfde probleem als jou , mijn telefoon geeft op een bepaald moment nog 30% accu aan en dan zet ik bijv. you tube aan en krijg ik allemaal strepen (knipperend) op mn beeld de telefoon valt uit en doet niets meer (binnen 1 minuut alle 30% accuduur leeg) hele vreemde reactie van de telefoon…….

  32. Ner schreef:

    ***TELEFOON NOOIT KOPEN

  33. ilksen schreef:

    @boris erg bedankt..Jouw oplossing is helemaal goed..ik heb het gedaan en mijn batterij gaat langer mee

  34. kelly schreef:

    Ook mijn s3 mini vertoont sinds een week bovenstaande klachten. Wat ik het meest irritante vind is dat ik hem thuis continue aan de lader heb liggen en dan de deur uitga met een volle batterij. Als ik een foto maak is hij vaak meteen bijna leeg en als im gebeld wordt valt hij vaak uit en dan start hij weer op. Vervolgens krijg ik dan de melding dat mijn batterij bijna leeg is. Ik heb de tip van boris ook uitgevoerd, ben benieuwd. Nieuwe batterij helpt dus niks?

  35. geel schreef:

    Zelfde probleem. En merkte ook dat opladen met stekker van de tab wel beter gaat (output iets hoger dan de standaard 5V). Maar een echte oplossing ?
    Voor een stabielere WIFI heb ik de*#0011# manier gebruikt. Type dat in alsof je gaat bellen. S3 komt dan in service mode. Druk op de knop links onderaan de S3 (die met ie streepjes) , ga naar WIFI en vink het blauwe streepje onder Wifi power safe mode UIT. En dan terug. Mijn wifi knalde er niet steeds meer uit.

  36. Kimmie schreef:

    Oplossing van Boris ook geprobeerd, maar lijkt maar even te helpen. Het gekke is dat hij soms het daadwerkelijke status van de accu weer geeft, als ik hem dan weer restart schiet het ineens naar 70%, gebruik dan bijvoorbeeld even mijn camera en schiet dan weer leeg… Erg slecht hoor dit. Begrijp dat er vanuit samsung nog geen oplossing is? Dit werkt zo toch gewoon niet!!!!

  37. dagmar schreef:

    Hier precies hetzelfde probleem dat mijn telefoon in 1x leeg is en een streperig/ knipperend scherm voordat hij uit zichzelf uitschakelt. Vreemd. … Iemand al oplossing?

  38. GBr schreef:

    Veel problemen herken ik, bij mij was het probleem dat de accu niet juist geladen werd door dat de contact pootjes van de micro of mini steker geen contact meer maakte.
    Een pootje was weg moeten er vijf zijn.
    Nieuw stekkertje (nieuwe Lader) accu goed opladen en probleem is opgelost.

  39. Chanell schreef:

    He Boris ik lees veel positieve reactie s op jou tip om de batt langer mee te laten gaan.
    Heb dit uitgevoerd en nu maar afwachten of de batt idd langer meegaat.
    Mijn batt is na een uur vol 100% maar moet per dag wel 3x opladen wat me goed de keel uit gaat hangen. Ook bij 23% valt mn tel. al uit echt heel irritant.

    • Johan schreef:

      Heb dus ook het zelfde probleem als een aantal anderen, soort van 3 knipperende horizontale strepen op mn scherm. Als telefoon op 100% zat is dr daarna nog maar ~30% over, zat ie al lager dan schakelt ie zichzelf automatisch uit, restart er na en dan is dr opeens minder dan 5% over.
      Heb de meeste tips hier ook geprobeerd, behalve de factory reset dan, tot dus ver lijkt dit wel iets te helpen maar telefoon is nog steeds veel sneller leeg dan paar weken terug.
      Het energie verbruik lijkt allemaal vrij normaal, niets vreemds, lijkt gewoon meer dat of alles 10x meer energie vreet of de capaciteit van de batterij nog maar een 1/10 is van wat het hoort te zijn.

  40. Heidi schreef:

    Ik heb hetzelfde probleem als velen van jullie..
    Alleen als de tip van boris gebruik en ik mijn telefoon wil resetten geeft hij een fout aan en gaat dan alsnog weer opnieuw aan.
    Ik vind het heel irritant en weet niet wat ik er nu aan moet gaan doen…

  41. Ismael schreef:

    Beste Boris

    Ik heb het volgende opgevolgd wat u aangaf zie hieronder

    p mijn S3 had ik na 4.3 ook last van een korte levensduur van een batterijlading. Ik heb de cachepartitie geleegd en dat heeft bij mij geholpen.

    Je cache legen doe je als volgt:
    – S3 uitschakelen
    – Een paar seconden wachten
    – Gelijktijdig de volgende knoppen indrukken : volume omhoog, home en aan-uit-knop.
    – Als de telefoon aangaat laat dan de aan-uit-knop los
    – Wanneer het scherm aangaat (Samsung logo) laat dan alle knoppen los.
    – Navigeer nu in het menu dat verschijnt naar beneden en kies voor “wipe cache”
    – Hierna kiezen voor “reboot system”

    Maar bij mij krijg ik telkens als ik dit doe dus ik zit dan al in het menu zeg maar en dan druk ik op wipe cache en dan druk ik op de aan en uit knop dan krijg ik steeds een fout melding ik hoop dat u mij kunt helpen ben zo klaat met mijn nieuwe Samsung S3 Mini

    Ik hoor graag van u

  42. manoa schreef:

    Ik had hetzelfde probleem als velen van jullie allen. Totdat ik in een site terecht kwam van Samsung batterij te Alphen a/d Rijn. Had een nieuwe batterij besteld, vandaag besteld volgende dag in huis. Ik was er zeer blij mee. Mijn mobiel is helemaal klaar in gebruik & het doet helemaal perfect problemen opgelost.Dus mensen een aanrader ga naar de site Samsung batterij. En heel veel succes. Grtjs Manoa…

  43. Lucille schreef:

    Ook mijn S3 valt sinds twee weken uit, terwijl de batterij nog zeker 80% aangeeft. Kan hem dan alleen opnieuw aanzetten als die aan de lader zit! Lastig hoor, wegens prive omstandigheden moet ik ten alle tijde bereikbaar zijn, maar dat schiet zo niet op.

  44. cor schreef:

    na nieuwe sterkere batterij geen problemen meer met uitvallen en snel leeg zijn, ligt waarschijnlijk aan de kwaliteit van de samsung batterij

  45. Ariane schreef:

    Jammer te lezen dat zoveel mensen hetzelfde probleem hebben als ik. En ook wel fijn eigenlijk. Ik heb Boris’ z’n tip net uitgevoerd, maar ook een nieuwe batterij besteld bij Coolblue, van Samsung ,€30,- pff.Sinds een paar dagen valt mijn S3 ineens uit, erg hinderlijk als je net je navigatie aan hebt staan, of als je zit te bellen. De batterij indicator geeft soms nog 60% aan en dan slaat hij toch uit, om te gaan piepen dat de batterij leeg is. Ben benieuwd of de nieuwe batterij helpt en of de reboot tip van Boris ( wat weten sommige mensen toch veel van techniek, respect!) effect heeft. Ik laat het weten!

    • Ariane schreef:

      Ja, het heeft geholpen. de nieuwe batterij is 24 uur meegegaan, hij hangt nu aan de lader met nog 23%. Hij is geen een keer uitgevallen vandaag, dus ik ben blij.Ik denk dat het wel aan te raden is een originele Samsung batterij te nemen. groetjes Ariane

  46. Robynn schreef:

    Ik heb sinds kort een s3 neo hij doet het perfect alleen vanochtend begon opeens m’n scherm te knipperen ik heb de batterij er al uit gehaald heb hem al opnieuw opgestart maar niks help hij stopt niet met knipperen

  47. esther schreef:

    Helaas heb ik hetzelfde probleem als iedereen met het opladen. graag zou ik de opossing van Boris proberen maar mijn Plus volume knop is kapot. hier nog sugessties voor? ?

  48. Patrick schreef:

    Hallo.

    Heb laast een oplader gekocht (wel meerdere)
    Maar het probleem is dat de batterij eerst word leeg gezogen en daarna pas weer oplaad. Iemand enig idee hoe dat komt?

  49. Mairlene schreef:

    S’avonds opgeladen en s’morgens plat!..valt ook dikwijls uit tijdens een gesprek. Erg irritant.
    Nooit meer een Samsung S3.

  50. mini schreef:

    me samsung s3 telefoon gaat aan en daarna weer uit..hoe komt dat?

  51. Chantal schreef:

    Ik heb dezelfde problemen als jullie beschrijven. Ook pas nadat ik de laatste update gehad heb. Heb de oplossing van Boris geprobeerd maar dat heeft helaas niks uitgehaald. De telefoon valt toch weer uit. Ik heb net Tmobile gebeld. Zij adviseren de fabrieksinstellingen terug te plaatsen. Werkt dit niet dan kan ik de telefoon opsturen. Wanneer dit iets softwarematig is valt dit binnen 2 jaar onder de garantie. Heeft iemand al de fabrieksinstellingen terug gezet, en werkte dit?

  52. niels schreef:

    Mijn telefoon de samsung galaxy s3 heb ik van me zus gekregen #2dehands en ze had daarvoor nooit problemen gehad met opladen maar sinds ik hem heb gaat die in 2uur bijna de hele batterij leeg en in het draadje van de oplader mist een gouden stokje #herkenbaar? #antwoord?

  53. niels schreef:

    Oja, zelfs als ik hem in de oplader heb laad die niet op maar gaat er zelfs vanaf als ik de telefoon wil opladen moet ik hem uit zetten , zeer irritant ook omdat ik me wekker moet zetten voor school

  54. J.a.m Kessels schreef:

    waarom komt Samsung niet met een goede en nieuwe update. hebben toch genoeg verdiend aan de S3.

  55. anton nguyen schreef:

    Boris ik probeer het steeds maar lukt niet ik krijg steeds bij roboot een fout melding kan je me helpen steeds een foutmelding waardoor je niet kunt kiezen voor “reboot system” Graag een oplossing

  56. bas schreef:

    Rooten en alle apps die Samsung erop heeft gezet eraf halen
    zoek op internet google rooten Samsung s3 en voer uit
    Mijn batterij gaat twee keer langer mee.
    Wat goed is voor een batterij is nog steeds hem om de zoveel tijd helemaal leeg te laten lopen tot ie niet meer opstart. Dan weer helemaal opladen

  57. Rene schreef:

    Mijn vrouw en schoonzus hebben beide een S3 Neo, en herkennen de laad-/batterij-/wifi-problemen. De app BatteryDefender is een goede en biedt progressie. Maar het cleanen van de cache… Waarom moet dat zo omslachtig en ongebruiksvriendelijk??? Installeer gewoon CCleaner en je leven wordt een stuk prettiger!
    Ikzelf heb ooit een Samsung gehad en nooit meer. Wat een bagger in de midrange toestellen. Ik heb bewust gekozen voor (nu) een Motorola Moto G 4G, een pure Android-versie (KitKat) zonder kuren. Accu bij gemiddeld gebruik makkelijk 2-3 dagen (niet vervangbaar officieel maar toch gewoon mogelijk hoor, gewoon een extra cover losschroeven ;-)). Wel een overgevoelig scherm maar even in standby en weer terug en het is opgelost.

    Wellicht toch nog een tip voor Samsung-gebruikers: schakel ’s nachts tijdens het opladen gewoon het toestel helemaal UIT, dan heb je ’s morgens weer het maximale geheugen beschikbaar. En inderdaad alle meuk-apps van Samsung die je nooit gebruikt de-installeren.

    Succes!

  58. Jennifer schreef:

    Hallo ik heb ook een probleem mij telefok wprd zo danig heet aan de oplader dat het bijna niet mogelijk is om de telefoon dan nog vast te pakkrn iemand een idee hoe dit kan en wat er aan te doen is ??

  59. Anita schreef:

    Ik zit dus met mijn S3 met ’n eender probleem … pas nieuwe accu nu laadt die maar op tot 60% want knalt ‘m erna gewoon af … Zet ik ‘m aan om te kijken hoe “vol” die is knalt die er meteen 5% vanaf … Verschillende opladers geprobeerd dus daar ligt ’t nie aan … accu is nieuw dus zou ook geen probleem moeten zijn … ge-reboot via bovenstaande maar ook dat helpt voor geen meter … !!!!!!!!!!!

  60. pieter schreef:

    Ik heb een S3 NEO en ervaar vanaf 2 weken de oplaadproblemen. Als S3 al oplaadt gaat het traag(TIG UREN) en daarna zie je de procentjes eraf lopen tijdens het gebruik of ineens is ie leeg…

    Ik heb de hele discussie hier nagelezen maar nergens geeft iemand aan dat er een echte oplossing voor dit probleem is.
    Hopelijk dat iemand nog iets kan toevoegen??!!?!?

    • Maartje schreef:

      Hoi, ik heb een soortgelijk probleem: een paar weken geleden kreeg mijn halfjaar oude s3 neo accuproblemen. Hij laadde minder dan een procent per uur, dus had ik een nieuwe batterij gekocht. Daarna ging het even goed, maar nu krijgt hij weer kuren en het word steeds erger. Als ik hem in de lader doe laadt hij nauwelijks op en gaat hij om de haverklap aan en uit. Als ik hem uit de lader haal gaat hij uit en duurt het een eeuwigheid om hem aan te krijgen. Als hij dan aan is, reageert hij ontzettend traag. Ook gaat hij snel weer leeg. Ik heb hem al met verschillende opladers laten opladen maar dat maakte geen vershil. Volgens de batterij verkoper ligt het aan de mobiel zelf en moet ik hem opsturen voor reparatie. Hopelijk krijg ik wel garantie want hij is nog niet eens een half jaar oud!

      • Babette schreef:

        Beste Maartje,
        Hier hetzelfde probleem nu inderdaad.
        Heb jij die van jou laten repareren? Werd het vergoed en is het nu opgelost?

  61. Iris schreef:

    Mijn accu was bol toen ik de rode strepen kreeg @brian

  62. Harm schreef:

    Mijn S3 valt regelmatig uit, accu dan ook helemaal leeg, alles al geprobeerd, nieuw accu, fabrieksinstellingen, nieuwe software met Smart Switch, harde reset geen resultaat. wie heeft hier echt verstand van?? 3 jaar oud.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.