Apps Met Reclame Op Lockscreen Zijn Niet Langer Toegestaan

Google Play StoreDe Play Store is nog lang niet perfect, maar Google werkt hard om de Play Store een kwaliteitswinkel te maken. Zo heeft Google nu een nieuwe regel doorgevoerd, waardoor apps met reclame op het lockscreen niet langer meer zijn toegestaan.

Het plaatsen van apps in de Google Play Store is makkelijker dan het plaatsen van apps in de Apple App Store, omdat Apple een veel strengere controle heeft. Dit is leuk voor ontwikkelaars, maar minder leuk voor de consument. Vanwege de soepele regels zit de Play Store namelijk vol met waardeloze applicaties en apps met veel te veel reclame. Google wil dit probleem aanpakken door nieuwe regels door te voeren.

Sommige Android apps plaatsen reclame op de lockscreen van de smartphone. Dit is erg irritant, waardoor veel gebruikers de app gelijk weer verwijderen. Google is het hiermee eens en wil apps met “lockscreen monetization” voortaan niet meer toestaan. Dit blijkt uit nieuwe regels waaraan ontwikkelaars moeten voldoen.

lockscreen monetization

Google zal voortaan elke nieuwe app controleren op dergelijke reclame. Bestaande apps met lockscreen reclame zullen de komende tijd één voor één uit de Play Store worden gehaald. Ontwikkelaars krijgen 30 dagen de tijd om hun applicaties in de Google Play Store aan te passen.

via [AW]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *