“Steeds Minder Interesse In Smartwatches”
Uit een onderzoek van Argus Insights blijkt dat consumenten steeds minder interesse hebben in wearables en smartwatches. Een jaar geleden steeg de interesse naar wearables, maar dit lijkt nu weer af te nemen.
Argus is een Amerikaans onderzoeksbedrijf dat onder andere de smartwatchmarkt onderzoekt. Tijdens het onderzoeken van “wearables” heeft het bedrijf gekeken naar het aantal productreviews en sociale media-conversaties over wearables. Uit dit onderzoek blijkt dat consumenten eind 2014 het meest interesse hadden in wearables en smartwatches. Na de lancering van de Apple Watch is de interesse in smartwatches gedaald.
Argus Insights kwam tot de conclusie dat consumenten hun interesse in smartwatches verliezen omdat ze steeds meer kijken naar simpele apparaten zoals de Fitbit. Ook blijkt uit reviews dat consumenten steeds meer tevreden zijn over hun smartwatches en juist minder tevreden over fitnesstrackers.
“Het is duidelijk dat de Apple Watch, Moto 360 en LG Watch Urbane geliefder worden door consumenten dan Fitbit en anderen in deze categorie, zij zullen meer moeten toevoegen aan hun producten om consumenten geïnteresseerd en terugkomend te houden.” Aldus Argus Insights.
via [allaboutphones]