MediaMarkt Verhoogt Prijzen Vlak Voor BTW-kortingsactie

MediaMarkt-BTW-weg-ermee-actieDe afgelopen dagen hield MediaMarkt een grote kortingsactie, waarbij MediaMarkt de BTW van de prijs aftrok. Oplettende consumenten zagen echter dat MediaMarkt vlak voor de kortingsactie de prijzen van bepaalde producten omhoog gooide, waardoor de uiteindelijke korting eigenlijk vies tegenviel.

21% BTW, weg ermee” was het slogan voor de kortingsactie. Deze flinke korting heeft MediaMarkt vanaf 25 januari tot en met 28 januari wel degelijk gegeven, maar op de Facebookpagina van MediaMarkt duiken in eens veel klachten op. MediaMarkt heeft in aanloop van de kortingsactie namelijk flink de prijzen verhoogd van een groot aantal producten.

Zo koste een TV van Samsung de ene dag 726 euro, en een dag later 999 euro. Hierdoor kost de televisie zelfs na het ontvangen van de korting nog 825,57 euro. Op de Facebookpagina van MediaMarkt staan een hoop andere voorbeelden.

Mediamarkt_kortingsactie-prijsverhoging

Volgens een woordvoerder van MediaMarkt is er geen sprake van een bewuste prijsverhoging. “We werken met een prijsbelofte. Onze prijzen worden dagelijks automatisch aangepast op basis van een vergelijking met onze grootste concurrenten. Als de prijs daar lager is, kan de klant dat melden, en krijgt hij het artikel ook voor die prijs.

Het maakt eigenlijk weinig uit of MediaMarkt de waarheid spreekt of niet. Het is namelijk niet illegaal om de prijzen te verhogen, waardoor wij als consument hier weinig aan kunnen doen. De prijs kort verhogen is een sluwe truc, maar wel een legale truc. Het kan echter wel negatieve gevolgen hebben. Er komen namelijk veel klachten binnen van mensen die beweren voortaan ergens anders te gaan shoppen.

Als de winkel korting geeft op een eerder gehanteerde prijs, dan moet het product ook echt kort geleden te koop zijn geweest voor die prijs.“, aldus de Autoriteit Consument en Markt. MediaMarkt doet dus eigenlijk niks verkeerd. Ook is MediaMarkt niet het enige bedrijf dat zich schuldig maakt aan dergelijke praktijken. Zo blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond in 2014 dat webwinkels als Bol.com, Fonq en Blokker producten adverteren als ‘aanbiedingen’, terwijl de producten enkele maanden eerder goedkoper waren.

via [rtlnieuws]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *