Instagram Start Met Tonen Advertenties In Nederland en België

InstagramInstagram is in Nederland en België begonnen met het tonen van advertenties in de Instagram-app. Advertenties, of gesponsorde foto’s, werden voorheen alleen in landen buiten de Benelux getoond, maar dat is nu verleden tijd.

Facebook heeft laten weten te zijn begonnen met het tonen van advertenties aan Nederlandse en Belgische Instagram-gebruikers. De advertenties worden in de vorm van gesponsorde foto’s getoond. De gesponsorde foto’s komen tussen de foto’s van andere gebruikers te staan en kunnen direct worden weg geklikt. Hoeveel advertenties de gebruiker per dag te zien krijgt is niet bekend.

“Het aantal ads dat we gebruikers per dag tonen zal variëren. Men let daarbij goed op of het Instagramgevoel wel behouden blijft. We zoeken een goede balans,” aldus Instagram.

Het advertentiesysteem werkt het zelfde als het systeem van Facebook. Adverteerders kunnen advertenties op specifieke doelgroepen richten. Enkele bedrijven die in de toekomst advertenties in Nederland zullen tonen zijn Heineken, Unilever, Toyota en Tommy Hilfiger.

Instagram gesponsorde foto

Instagram heeft wereldwijd 400 miljoen gebruikers, waarvan ongeveer 1,8 miljoen gebruikers in Nederland.

via [nu.nl]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.