Tele2 Klanten Moeten Verplicht Toestel Met 4G-ondersteuning

Tele2-4GNieuwe Tele2-klanten of klanten die hun huidige abonnement willen verlengen moeten verplicht in het bezit zijn van een toestel met 4G-ondersteuning. Tele2 wil in de toekomst namelijk zelfstandig verder gaan en beschikt dan niet meer over het 2G (GSM) en 3G (UMTS) netwerk van T-Mobile.

Tele2 heeft in Nederland alleen een 4G-netwerk. Hierom werkt de telecomprovider samen met T-Mobile om gebruik te mogen maken van het 2G en 3G netwerk van T-Mobile. Nu het 4G-netwerk van Tele2 voldoende dekking, capaciteit en functionaliteit heeft om alle mobiele klanten van de provider te kunnen laten bellen, sms’en en internetten, wil Tele2 zelfstandig verder gaan. Het kost Tele2 nu namelijk onnodig geld om klanten te laten bellen, sms’en en internetten via het netwerk van T-Mobile.

Iedereen die vanaf 1 februari een sim-only abonnement afsluit of verlengd moet er zelf voor zorgen dat ze beschikken over een smartphone met 4G-ondersteuning. Tele2 zal bestaande klanten met een ouder toestel per e-mail en SMS waarschuwen dat ze een ander toestel moeten gaan gebruiken. Klanten die geen nieuw toestel gebruiken zullen door Tele2 worden geblokkeerd voor uitgaande telefoongesprekken, sms berichten en mobiel internet. Het ontvangen van oproepen en smsje is nog wel mogelijk.

Tele2 heeft een pagina online gezet waar klanten kunnen controleren of hun toestel 4G-ondersteuning heeft.

via [gsmhelpdesk]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.