Aanmeldproces OV-chip Mobiel Voor KPN-klanten Stilgelegd

OV-chipkaart smartphoneHet is sinds vorige week mogelijk om met een Android-toestel in te checken in het openbaar vervoer. Klanten van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom kunnen zich echter tijdelijk niet meer aanmelden omdat er iets misgaat bij het registratieproces.

Tijdens het registratieproces worden de gegevens van de digitale ov-chipkaart op de sim-kaart van de klant geschreven. Bij sommige gebruikers gaat er tijdens dit proces echter iets mis, zegt ov-chip mobiel-woordvoerder Nicky Jansen. “Wat er precies mis gaat is nog niet duidelijk; Vodafone-klanten komen elke keer door het proces, klanten met een abonnement van KPN niet altijd.

Hierdoor is besloten om het aanmeldproces voor KPN-klanten tijdelijk stil te leggen. KPN-klanten die zich al wel succesvol hebben geregistreerd kunnen hun toestel gewoon als ov-chipkaart blijven gebruiken. Sinds de introductie van ov-chip mobiel hebben ongeveer 2500 mensen zich succesvol aangemeld. Mensen die zich willen registreren hebben een Android-toestel met NFC-ondersteuning, een abonnement bij Vodafone of KPN en een geschikte SIM-kaart nodig.

Momenteel is het alleen mogelijk om te reizen op vol tarief. In de toekomst zullen ook trajectkaarten en kortingsabonnementen worden ondersteund. Lees hier meer over het registratieproces van OV-chip Mobiel.

via [nu.nl]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.