OV-inchecken Met Mobiel Is Geen Succes

OV-chipkaart smartphoneEind mei werd het mogelijk om met een smartphone in te checken in het openbaar vervoer, maar het systeem is nog geen succes. Het gaat zelfs zo slecht dat de directeur van het systeem woorden als “waardeloos” gebruikt.

De dagen na het invoeren van OV-chip Mobiel konden 3,7 miljoen KPN-klanten zich hiervoor niet aanmelden. Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart besloot vervolgens om het systeem voor KPN-klanten te sluiten. Inmiddels is OV-chip Mobiel voor een aantal KPN-klanten beschikbaar, maar het activeren van de app is erg complex.

Vodafone-klanten ervaren minder problemen, maar toch kunnen 3 tot 10 procent van de Vodafone-gebruikers nog niet reizen met OV-chip Mobiel.

Arco Groothedde, de directeur van Translink, geeft in een reactie aan dat de lancering van OV-chip Mobiel alles behalve vlekkeloos verloopt. “De eerste dagen zijn gewoon waardeloos geweest, ik kan het niet anders zeggen. Dik balen.” Uit cijfers blijkt dat slechts 4702 mensen voor in totaal 22.000 ritjes hebben betaald met OV-chip Mobiel. Andere gebruikers hebben het systeem nog niet werkend kunnen krijgen. Wel zouden mensen bij wie het systeem wel gewoon werkt “hartstikke enthousiast” zijn.

Het grootste probleem lijkt op dit moment de aanmeldprocedure. Zo moeten gebruikers twee apps installeren, de OV-chip Mobiel-app zelf en de wallet-app, en moeten gebruikers een betaling van 1 cent maken om hun bankrekeningnummer te bevestigen. In de Google Play Store krijgt de app vanwege de vele problemen een gemiddelde score van slechts 1.8 sterren.

via [AW]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.