Nederlandse Telecomproviders Ontvangen Miljoenen Boetes Voor Misleiding

telecomprovidersT-Mobile, KPN, Tele2 en Vodafone hebben alle vier van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een enorme boete ontvangen. De telecomproviders zouden consumenten onvolledig informeren over abonnementen, en ze daarom misleiden.

De boetes die de Nederlandse telecomproviders hebben ontvangen variëren tussen de 2,7 miljoen en 3,9 miljoen euro. De providers worden ervan beschuldigt onduidelijk te zijn over de abonnementen en onjuiste informatie te delen. Een bestuurslid van ACM laat de volgende reactie achter.

De website is een belangrijk kanaal waarmee telecomaanbieders communiceren met consumenten. Daarom is het zo belangrijk dat consumenten daar juist en volledig worden geïnformeerd over het aanbod. Zodat zij een goed besluit kunnen nemen en met vertrouwen online hun aankopen kunnen doen. Onjuiste of onvolledige informatie kan bovendien leiden tot oneerlijke concurrentie.

Consumenten klagen vooral over onverwachte kosten en hoge rekeningen. Dit komt omdat telecomproviders niet altijd duidelijk “eenmalige kosten” bij de aanbieding van abonnementen vermelden en een “onbeperkt” abonnement toch niet altijd onbeperkt is.

T-Mobile heeft een boete van 3,9 miljoen euro gekregen. KPN en Vodafone moeten 3,5 miljoen en 3,12 miljoen euro betalen. Tele2 ontving een boete van 2,71 miljoen euro.

via [droidapp]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.