HTC start ‘Change’ campagne met Robert Downey Jr
HTC heeft zojuist bevestigd dat de marketing deal met acteur Robert Downey Jr beklonken is voor een tweejarige campagne ter waarde van 2 miljard. In juni hadden we het gerucht opgepikt dat HTC deze acteur wilde betrekken bij de nieuwste campagne van het merk. Het is geen geheim dat HTC hun stem luider wil laten klinken, zodanig dat ze graag de portemonnee trekken voor een goede marketingstrategie. En daar gaat Rober Downey Jr bij helpen door ook zijn creativiteit en ideeën in te brengen.
De ‘Change’ campagne die net afgetrapt is gaat zeker massaal worden. Zoals de naam het al zegt zal de het zich richten op het idee van transformeren. HTC’s krachtige apparaten worden hier dan gepromoot als apparaten die zich aanpassen aan elke behoefte van elke gebruiker. De eerste ‘Change’ campagne is gebaseerd op humoristische combinaties van woorden die beginnen met de letters H, T en C. Zoals ‘Hiper Troll Carwash’ of ‘Hold This Cat’. Zoals de afbeelding hiernaast.
Veel marktanalisten hebben opgemerkt dat HTC moet verdubbelen op marketing, wil het enigszins concurreren met Samsung en Apple. De ‘Change’ campagne ziet eruit als een stap in de goede richting. Robert Downey Jr is natuurlijk een van de meest geliefde acteurs van dit moment en zou zeker kunnen helpen. De sfeer die het filmpje uitstraalt is filmisch en pakt daarmee echt een verhaal. Een mooie manier van vertellen blijft het medium film met een stoere schwung erachter die de mensen zeker zal aanspreken.