4G aanleiding voor nieuwe generatie abbonementen

Providers gaan prijzen aanpassen om verdere omzetdaling te compenseren. Dit voorspelt onderzoeksbureau Telecompaper. Het aanbod zal veranderen, wat het gevolg is van de omzetdaling die 6,7 procent afgenomen is afgelopen kwartaal. In de wereld van telefoonabonnementen en prepaid komt 40%  omzet uit non-voice, dus sms’en en data en 60% omzet aan de belminuten. De verhoogde inkomsten uit data kan helaas niet de inkomstendaling compenseren uit bellen en sms’en volgens Telecompaper. Daarnaast is er steeds vaker gratis wi-fi beschikbaar wat ook zijn invloed zal hebben. Het onderzoeksbureau verwacht dat deze ontwikkelingen zal leiden naar verdere aanpassing van de prijzen in een poging om de dalende voice-inkomsten te compenseren.

4-g-netwerkDat providers zoeken naar meer omzet en kansen is goed te zien in het 4G netwerk. Zo heeft KPN al 4G over een groot deel van Nederland uitgerold. Provider Hi kondigde vandaag een nieuwe generatie abonnementen met 4G aan gericht op de wensen van jongeren. Deze zijn beschikbaar vanaf 2 september, waarbij klanten niet meer verplicht belminuten hoeven af te nemen. De nieuwe abonnementen draaien volledig om data voor een optimale mobiele internetervaring, aldus de website van Hi. Zij stellen daarnaast dat jongeren t/m 24 jaar 60% meer data verbruiken dan 26+ers, wat aantoont dat jongeren een andere mobiele internetbehoefte hebben. Uit hun onderzoek is duidelijk te zien dat de helft van de Nederlandse jongeren zich geremd voelen in hun mobiele gebruik.

Sneller internetten met 4G is dan een uitkomst die binnenkort mogelijk is voor iedereen. Naast KPN en Hi zijn ook Vodafone, T-Mobile en Tele2 druk bezig met de start van het uitrollen van hun 4G netwerk. Vodafone hun 4G netwerk kan al door grote namen als de HTC One, Xperia Z en SP en de Samsung Galaxy gebruikt worden in de Randstad. Alle Red-abbonementen van Vodafone zijn geschikt voor 4G.

Kortom er zit een nieuwe generatie abonnementen aan te komen ontstaan door behoeftes van de nieuwe generatie jongeren die zijn opgegroeid met een smartphone. Het zal nog wel even duren voordat iedereen over is, er zijn ook minder zware gebruikers die prima uit de voeten kunnen met de bestaande abonnementen. Maar het blijft een markt in beweging en de richting die we opgaan is nu te zien.

 

Redactie

Op de redactie bieden we alle schrijvers bij Androidics de kans om algemeen nieuws over Android te plaatsen. Wil je onze redactie versterken? Mail dan naar omiwebdesigninfo[at]gmail.com

Lees ook...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *