KPN Houdt 2G-netwerk Twee Jaar Langer Online

KPN heeft besloten om zijn 2G-netwerk twee jaar langer online te houden. Oorspronkelijk was de telecomprovider van plan om het netwerk op 1 december 2025 offline te halen, maar deze datum is nu opgeschoven naar 1 december 2027.
Steeds meer apparaten maken standaard gebruik van 4G en 5G, waardoor 2G langzaam overbodig wordt. KPN heeft echter laten weten dat de provider nog een relatief grote groep actieve 2G-gebruikers heeft. Daarom heeft KPN besloten om het 2G-netwerk nog niet offline te halen.
Het aantal 2G-gebruikers daalt de laatste jaren snel, desondanks is er nog een relatief grote groep actieve gebruikers. Om continuïteit te waarborgen en ervoor te zorgen dat Nederland op zorgvuldige wijze afscheid kan nemen van deze verouderde technologie, geeft KPN de markt twee jaar extra tijd om de overstap te maken
Steeds meer fabrikanten halen hun 2G-netwerk offline om meer ruimte te maken voor de populairdere frequentiebanden. Zo heeft Odido zijn 2G-netwerk in 2023 al offline gehaald. Vodafone heeft aangegeven dat zijn 2G-netwerk in ieder geval tot 2026 online blijft.
via [tweakers]


