Smartphones Vaker Gebruikt Voor Online Shoppen Dan Tablets
In 2017 is in Nederland aan 22,5 miljard euro besteed aan de verkoop van producten en/of diensten via webwinkels. Uit cijfers van Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat mensen de smartphone voor het eerst vaker gebruiken voor online shoppen dan de tablet.
De omzet van Nederlandse webwinkels is in 2017 met 13 procent gestegen. Maar liefst 95% van Nederlanders boven de 15 jaar hebben minstens één keer online een product of dienst gekocht. In totaal zijn er in 2017 aan 201,7 miljoen online aankopen gedaan.
Vorig jaar zagen we vooral een stijging in de segmenten Schoenen & Personal Lifestyle, Verzekeringen, Food/Nearfood en IT. In 2017 zijn echter vooral Health & Beauty, Food/Nearfood en Home & Garden flink gestegen. De meeste aankopen worden gedaan in het vierde kwartaal van het jaar, wanneer de meeste feestdagen plaatsvinden.
Voor het eerst maken meer mensen gebruik van een smartphone voor het doen van online aankopen. Voorheen was de tablet nog het meest populair. Zo geeft 28% van de online kopers aan minimaal één keer een smartphone te hebben gebruikt voor het bestellen van een product of dienst. 24% maakt gebruik van een tablet.
via [blokopnieuws]