Tips om de mobiele markt te bereiken met je online marketingstrategie

mobiele-marketingHeb jij moeite met het bereiken van je doelgroep omdat ze vrijwel alles via hun mobiel doen? Een uitstekende manier om hier op in te spelen is door jezelf te focussen op de mobiele markt. Er zijn namelijk diverse kanalen die jou kunnen helpen om potentiële klanten te werven. Wij zetten de tips voor je op een rijtje.

Tip 1: Instagram en Facebook adverteren

Social media is een geweldige manier om de mobiele markt te bereiken en om op de korte termijn jouw boodschap de wereld in te brengen kunnen advertenties de oplossing bieden. Vooral omdat vrijwel iedereen op social media zit, ook ’s avonds en in het weekend. Het voordeel van adverteren via Instagram of adverteren via Facebook is dat je kunt kiezen tussen adverteren middels een video of gewoonweg door middel van een afbeelding. Ook kun je kiezen voor ‘carrousel advertenties’, wat eigenlijk gewoon een slideshow is van meerdere afbeeldingen, waarbij je dus ook meerdere producten of diensten kunt aanbieden. Je kunt ook een call to action zoals ‘shop now’ toevoegen aan je advertenties.

Wanneer je wilt adverteren op Instagram zul je eerst een account op Facebook moeten maken voor de advertenties. Het adverteren op Instagram en Facebook is vrijwel hetzelfde, omdat Facebook en Instagram dezelfde eigenaar hebben. Je kunt via Facebook en Instagram advertenties zeer specifiek targeten, zo kun je de advertentie op onder andere de volgende manieren targeten:

  • Land
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Interesses
  • Gedrag

Denk er wel aan dat de doelgroep via Instagram vooral jongeren zijn tussen 15 en 19. Mocht dat niet jouw doelgroep zijn is het wellicht verstandiger om je te richten op Facebook Adverteren.

Tip 2: Mobile SEO voor mobiele bezoekers op je website

Google bracht eerder in 2018 de Mobile First Index uit, wat er toe heeft geleid dat het optimaliseren van je website voor mobiele gebruikers cruciaal is geworden voor je website. Manieren om je website voor mobiele gebruikers te optimaliseren zodat je een hogere ranking binnen Google kan krijgen zijn onder andere:

  • Pagespeed verbeteren
    • AMP – Accelerated Mobile Pages gebruiken
    • Afbeeldingen comprimeren
    • Code comprimeren
  • Progressive Web Apps gebruiken
  • Controleer of alle content die je op je website ziet ook op mobiel word getoond
  • Optimaliseer je menu items voor mobiel

Om er voor te zorgen dat jouw website op mobiel de top bereikt is het van belang dat je de tijd neemt om deze te optimaliseren. Gebruikerservaring is daar een groot onderdeel van, dus zorg dat jouw website op mobiel even goed of zelfs nog beter werkt dan op de computer.

Tip 3: Display advertising

Display advertising is ook een goede manier om je mobiele doelgroep te bereiken. Met display advertising kun je er namelijk voor kiezen om banners via één of meer van de diverse advertising mogelijkheden te tonen, je kunt daarbij kiezen voor de volgende advertentie manieren:

  • Retargeting / Remarketing
  • Targeting via websites
  • Targeting op basis van interesses
  • Contextuele targeting
  • Topische targeting

Op deze manier kun jij alles uit je online advertentiemogelijkheden halen. Mocht je geïnteresseerd zijn in het uitvoeren van één van deze zaken maar niet de tijd of de ervaring hebt om deze te optimaliseren zien we je graag een keer bij LEQUAL op kantoor langskomen om de mogelijkheden om de mobiele markt te bereiken door te spreken.

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. App ontwikkelaar en Webdesigner. Favoriete telefoon: Samsung Galaxy S4.

Lees ook...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *