Het Bel-me-niet-register Stopt Ermee

Op 1 juli is de Nederlandse Telecommunicatiewet ingegaan, wat het einde betekent voor het bel-me-niet-register. Met de invoering van de nieuwe wet moeten bedrijven die je telefonisch willen benaderen zich aan een aantal nieuwe regels houden.

De nieuwe Nederlandse wet vervangt het bel-me-niet-register met een opt-in-systeem. Met het voorgaande bel-me-niet-register moest je zelf aangeven dat je niet gebeld wilde worden door verkopers. Het nieuwe opt-in-systeem werkt het tegenovergestelde, waardoor bedrijven vóóraf toestemming moeten hebben om iemand te mogen bellen. Je moet eerst zelf toestemming geven en ook aangegeven voor welke producten en diensten en voor welke periode je gebeld mag worden.

Met deze nieuwe methode mogen telemarketeers dus niet meer ongevraagd bellen tijdens etenstijd om hun producten te verkopen. Callcenters mogen nog wel ongevraagd bestaande klanten bellen die minder dan drie jaar geleden klant zijn geworden. Na deze periode moet er opnieuw toestemming gevraagd worden.

Voor goede doelen en politieke partijen gelden andere regels. Deze instanties mogen alleen donateurs, vrijwilligers en sympathisanten bellen.

via [AW]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.