Xiaomi Stopt Uitrol Android 11 Voor Mi A3 Vanwege Ernstige Bug [UPDATE]

Xiaomi heeft de uitrol van Android 11 voor de Xiaomi Mi A3 moeten staken, omdat de update een ernstige bug bevat. Deze bug zorgt ervoor dat toestellen van sommige gebruikers volledig onbruikbaar zijn.

Verschillende Mi A3-gebruikers die de Android 11-update hebben geïnstalleerd melden dat hun toestel niet meer bruikbaar is. De smartphone start niet op en het is ook niet mogelijk om de smartphone op te laden. Ook is het niet mogelijk om de Xiaomi Mi A3 met de computer te verbinden via usb.

De getroffen gebruikers lijkt beperkt te zijn tot de gebruikers in India. De klachten komen namelijk binnen bij Twitteraccount @MiIndiaSupport. Op dit account staat ook dat de distributie van de update stil is gelegd. Europese gebruikers zijn niet getroffen, omdat de update hier nog niet is uitgerold. Xiaomi heeft laten weten dat het bedrijf de gebruikers op de hoogte zal houden over de volgende stappen. Wel kunnen we verwachten dat de uitrol van Android 11 in Europa een vertraging zal oplopen.

UPDATE: Er komen ook meldingen binnen van gebruikers buiten India, inclusief Nederland. Het lijkt voornamelijk te gaan om mensen die de update handmatig hebben geïnstalleerd.

via [tweakers]

Redactie Androidics.nl

Beheerder Androidics.nl. Gadget en Android liefhebber. Favoriete telefoon: Xiaomi Mi Mix 2.

Lees ook...

7 Reacties

  1. Micha schreef:

    Nou ik heb ook het probleem dat ie niet meer aan gaat en opladen en volgens mij woon ik gewoon in Nederland. Maar als er een oplossing komt zou dat fijn zijn.

    • Hi Micha, heel lullig om te horen. We zien nu inderdaad meerdere meldingen van gebruikers buitenn India. Wel lijkt het voornamelijk te gaan om gebruikers die de update handmatig hebben geinstalleerd. Is dit bij jou ook het geval of heb je een OTA-update ontvangen?

      Hopelijk komen ze snel met een oplossing.

      • Micha schreef:

        Ja heel toevallig want een keer in de maand ouzo kijk ik of er een update is en dat was dus het geval dus ja ik heb het handmatig gedaan.

      • Micha schreef:

        En zou xiaomi zelf dit kunnen oplossen of zou ik hem terug moeten sturen van waar ik hem heb gekocht.

        • Ik zou nog even wachten op een reactie van Xiaomi, maar ik ben bang dat dit niet met een software-update op te lossen is, aangezien je de smartphone dan aan moet zetten of aan een pc moet aansluiten. Dit is bij de getroffen gebruikers echter niet mogelijk.

  2. Micha schreef:

    Helaas dus dan zou ik hem terug moeten sturen naar waar ik hem gekocht heb.

  3. Micha schreef:

    Er is alleen wel een opvallend ding wat vandaag is gebeurd dat er een lampje knipperde als ik de aan/uit knop indrukte en als ik hem in de lader deed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *